eparagony.pl

eparagony

Często zadawane
pytania.

Eparagony w Twoim biznesie

Często zadawane pytania o e paragonach. Paragony online FAQ

Naciśnij strzałkę i przeskocz do kategorii.

Eparagony: podstawowe info

E paragon to dokument fiskalny w wersji elektronicznej, który w pełni zastępuje paragon papierowy. Jest to pełnoprawny dokument fiskalny, uregulowany w Ustawie o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 r., Rozporządzeniu Ministra Finansów w sprawie kas rejestrujących oraz Rozporządzeniu MPiT w sprawie kryteriów i warunków technicznych, którym muszą odpowiadać kasy rejestrujące.

Każdy paragon fiskalny, niezależnie czy papierowy, czy elektroniczny, musi zostać stworzony przez kasę rejestrującą (np. odpowiednią drukarkę fiskalną online – lista urządzeń tutaj).

Komunikując się z urządzeniem fiskalnym system eparagony.pl umożliwia wydanie wyłącznie elektronicznej wersji paragonu, a także przechowuje dokument przez co najmniej 3 lata i zapewnia niezależny dostęp do jego czytelnej wizualizacji, wypełniając wszystkie wymogi formalne ciążące na podatniku.

Paragon elektroniczny udostępniony za pośrednictwem HUBu eparagony.pl jest:

  • Alternatywą dla paragonu papierowego w pełni zgodną z regulacjami
  • Fiskalny, czyli trwale zapisany w pamięci urządzenia fiskalnego, co gwarantuje jego autentyczność i niezmienność
  • Niezniszczalny i dostępny 24/7/365 
  • Kompletny: zawiera wszystkie wymagane elementy dla dokumentu fiskalnego
 

HUB eparagony.pl to pierwsze i największe rozwiązanie w Polsce, oferujące kompleksową i szybko wdrażalną technologię paragonów elektronicznych dla biznesu w pełni zgodną z regulacjami.

Eparagony już działają w Polsce na pełną skalę! W dużej mierze dzięki naszemu systemowi eparagony.pl. Pierwsze eparagony fiskalne udostępniliśmy już w maju 2022 roku!

 

Tak! Wydanie eparagonu fiskalnego zwalnia sprzedawcę z konieczności drukowania i wydawania papierowej wersji

Paragon online wystawiony za pośrednictwem HUBu eparagony.pl to pełnoprawny i kompletny dokument fiskalny, więc uprawnia również do zwrotu, wymiany czy reklamacji produktu. 

 

Paragony fiskalne w postaci elektronicznej reguluje Ustawa o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 r., Rozporządzenie Ministra Finansów w sprawie kas rejestrujących oraz Rozporządzenie MPiT w sprawie kryteriów i warunków technicznych, którym muszą odpowiadać kasy rejestrujące.

Nie. Coraz częściej słyszymy określenie „e-paragon” dla różnych produktów i usług (np. w aplikacjach dyskontów spożywczych), które mają niewiele wspólnego z pełnoprawnym eparagonem fiskalnym.


Różnice są dość znaczące, co wyjaśniamy w tabeli poniżej.

Paragon, np. w aplikacjach
dyskontów spożywczych
Eparagon udostępniony przez HUB eparagony.pl
Nie zastępuje paragonu papierowegoMoże zastąpić paragon papierowy
Nie ma charakteru fiskalnegoMa charakter fiskalny – dowodzi, że sprzedawca odprowadzi podatek od transakcji
Format: zdjęcie, plik PDFFormat: zaszyfrowany, nieczytelny dla człowieka plik w formacie określonym przez Rozporządzenie, wymaga osobnej wizualizacji, którą zapewnia HUB eparagony.pl
Przygotowany przez system sprzedawcyStworzony w komunikacji z kasą/drukarką fiskalną z homologacją Głównego Urzędu Miar
Pod pełną kontrolą sprzedawcy – modyfikowalny i usuwalnyPoza kontrolą sprzedawcy i zawsze dostępny dla kupującego
Niekompletny z perspektywy przepisów o paragonach fiskalnychEparagon w jest pełnoprawnym i kompletnym dokumentem fiskalnym
Nie ma mocy prawnej, więc nie musi uprawniać do zwrotów lub reklamacjiUprawnia do zwrotów i reklamacji jako formalnie ważny dokument zakupu


Warto więc pamiętać, że dowody zakupu dostępne w aplikacjach znanych sklepów i marek, zwłaszcza z branży spożywczej, mody, kosmetycznej, sportowej etc., służą głównie wygodzie klienta i nie są pełnoprawnym dokumentami fiskalnymi.

System eparagony.pl jest pierwszym i największym podmiotem w Polsce oferującym pełnoprawny system eparagonów: dokumentów elektronicznych, które są fiskalne, kompletne i całkowicie zastępują paragon papierowy.

Jak działają paragony online

Aby wydawać paragony fiskalne w wersji elektronicznej w systemie eparagony.pl konieczne są:

  • posiadanie odpowiedniej drukarki fiskalnej online* mogącej obsłużyć eparagony (a w zależności od scenariusza, także komputer do zainstalowania oprogramowania sterującego jej pracą) oraz 
  • integracja systemu sprzedaży z HUBem eparagony.pl wybraną metodą (sprawdź tutaj)


*Listę modeli urządzeń fiskalnych, które obsługują paragony elektroniczne znajdziesz tutaj.


Jak to działa od strony procesowej?

  1. Podczas transakcji system eparagony.pl łączy się z Twoim sklepem (systemem sprzedaży lub systemem finansowo-księgowym) i urządzeniem fiskalnym.
  2. Po dokonaniu zakupu sprzedaż jest fiskalizowana, eparagon jest wystawiany i bezpiecznie zapisywany w repozytorium eparagony.pl.
  3. Następnie system i sklep udostępnia dokument klientowi w wybrany sposób, np. za pomocą maila dzieje się to oczywiście automatycznie.


W razie potrzeby nasz system obsłuży także paragony papierowe oraz paragony i eparagony z NIP (dostępne dla wybranych integracji).  


Eparagon to pełnoprawny dokument fiskalny w postaci elektronicznej
, który reguluje Ustawa o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 r., Rozporządzenie Ministra Finansów w sprawie kas rejestrujących oraz Rozporządzenie MPiT w sprawie kryteriów i warunków technicznych, którym muszą odpowiadać kasy rejestrujące. 

 

Każdy przedsiębiorca (każdy podatnik VAT).

 

Wystarczy posiadać odpowiednie urządzenie fiskalne i aktywować usługę przez wybraną metodę integracji.

Aby wystawiać eparagony fiskalne zamiast papierowych przez HUB eparagony.pl potrzebujesz:

  • odpowiedniej drukarki fiskalnej online mogącej obsłużyć wystawianie paragonów elektronicznych (a w zależności od scenariusza, także komputer do zainstalowania oprogramowania sterującego jej pracą). Połączenie online jest konieczne, aby nasz system mógł komunikować się z urządzeniem podczas transakcji.
  • integracji Twojego sklepu (systemu sprzedaży lub systemu finansowo-księgowego) z repozytorium eparagony.pl za pośrednictwem gotowych wtyczek/modułów lub po API.


Pełną listę urządzeń fiskalnych oraz dostępnych integracji znajdziesz tutaj.


Aktywacja eparagonów w sklepie zajmie Ci zaledwie kilka godzin. Tylko tyle, by móc wystawiać eparagony zamiast papieru!
Sprawdź naszą instrukcję krok po kroku, jak zacząć wystawiać paragony online.

 

Wdrożenie eparagonów

Wdrożenie eparagony.pl w dowolnym sklepie składa się z trzech kroków:

  1. Rejestracja w usłudze przez formularz: eparagony.pl/rejestracja. Rejestracja oznacza zawarcie umowy z 14-sto dniowym bezpłatnym okresem próbnym (po tym okresie opłata miesięczna zacznie naliczać się automatycznie, a faktura zostanie przesłana mailowo na koniec każdego miesiąca).

  2. Konfiguracja wybranej metody integracji Twojego systemu sprzedaży lub programu finansowo-księgowego z eparagony.pl – listę dostępnych integracji znajdziesz tutaj.

  3. Konfiguracja drukarki fiskalnej – proces nie zawsze jest potrzebny; zajmie się nim przedstawiciel serwisu opiekujący się Twoim sprzętem fiskalnym. Należy jednak wyposażyć się w odpowiednie urządzenie fiskalne, które może obsłużyć paragony elektroniczne (lista tutaj).

Na zatrzymanie wydruku na urządzeniu i wystawienie eparagonu pozwala nasze autorskie oprogramowanie sterujące pracą drukarki fiskalnej. Trzeba je zainstalować na komputerze z systemem Windows (obsługa Linux/Mac wkrótce) lub serwerze. Komputer i drukarka muszą mieć stały dostęp do sieci.

 

Cały proces zazwyczaj trwa do 24h! A dla bardziej złożonych systemów – do kilku dni.

 

Szczegółowa instrukcja, jak zacząć przygodę z eparagonami dostępna jest tutaj: eparagony.pl/jak-zaczac

Tak, możesz wypróbować system eparagony.pl bez żadnych zobowiązań przez 14 dni po rejestracji z zawarciem umowy (po 14 dniach opłata miesięczna zacznie naliczać się automatycznie).


Wystarczy, że zarejestrujesz się w usłudze przez formularz online: eparagony.pl/rejestracja

Korzyści z wdrożenia eparagonów odczujesz w wielu istotnych obszarach Twojego biznesu:

  • Obniżysz koszty fiskalizacji nawet o 80% (czas pracy, papier, energia, amortyzacja, koszty archiwizacji)
  • Zautomatyzujesz fiskalizację: ręczną obsługę papierowych paragonów zastąpi eparagon wystawiany automatycznie i bez udziału pracownika
  • Usprawnisz logistykę zamówień i procesy sprzedaży
  • Dokumenty fiskalne będą w pełni cyfrowe, wydawane w ramach jednego ekosystemu
  • Będziesz eko: 100% paperless
  • Ochronisz zdrowie pracowników (kontakt z papierowym paragonem jest toksyczny)

Koszt usługi eparagony.pl zależy od ilości eparagonów wystawionych w danym miesiącu według Progów z naszego Cennika (płatności z dołu: opłacasz tylko to, co wykorzystasz!) oraz od wybranej metody integracji.

 

Na ofertę wpływa też czas trwania umowy, jaki wybierzesz: miesięczny lub roczny (dla obu obowiązują rozliczenia miesięczne). Zawierając umowę roczną otrzymasz rabat -10% /mies.

 

Szczegóły oferty: https://eparagony.pl/cennik 

Po zakończeniu każdego miesiąca wysyłamy fakturę na adres e-mail wskazany jako rozliczeniowy w formularzu rejestracji.

Faktury wysyłane są bezpośrednio z naszego programu księgowego.

Konsument a eparagony

Tak, przy czym prawo nie definiuje sposobu pozyskiwania tej zgody. Ustawową zgodę na wydanie eparagonu nabywcy można uzyskać np. poprzez stosowne zapisy w regulaminie sklepu, który jest akceptowany podczas każdej transakcji.

 

Nie musisz się jednak tym martwić – każdy nasz partner otrzymuje szczegółowe wskazówki w tym zakresie przed uruchomieniem usługi. A w razie wątpliwości, aspekty prawne zawsze sprawdzaj ze swoim prawnikiem bądź księgowym.

Tak. Gromadzenie i przetwarzanie danych w ramach usługi eparagony.pl jest w pełni zgodne z Rozporządzeniem o Ochronie Danych Osobowych (RODO).

Zainteresowany/a? 
Napisz do nas.

Potrzebujesz więcej informacji o usłudze eparagony.pl? A może chcesz otrzymać dedykowaną ofertę dla Twojego biznesu?

Wypełnij formularz kontaktowy lub umów się z nami na bezpłatną konsultację online. Chętnie porozmawiamy!

Ta strona używa reCaptcha od Google. Sprawdź Politykę prywatności oraz regulamin.
* Pola wymagane

Dziękujemy.

Potwierdzamy wysłanie Twojej wiadomości.
  Odpowiadamy w ciągu 1-2 dni roboczych.

Klikając przycisk “Zapisz mnie” wyrażasz zgodę na otrzymywanie informacji o nowościach i oferty
od Platforma Detalistów sp. z o.o. oraz akceptujesz Zasady przetwarzania danych osobowych

Dziękujemy.

Zostałeś dodany do naszej listy subskrybentów newslettera.

Przejdź do swojej skrzynki pocztowej i potwierdź zapis do naszego newslettera.